Nestačí jen umět, musíte být vidět

Pomineme teď, zda má váš obor působnosti vůbec možnost prorazit a být konkurenceschopný na podnikatelském trhu.  Nebudeme se zabývat ani byrokracií s podnikáním nezbytně spojenou. Předpokládejme, že tohle všechno máte do detailu promyšlené. Co je však ještě k podnikání nutné? V současné době nestačí svou práci perfektně ovládat, neustále si doplňovat vzdělání a praxi. Je potřeba, aby se o vás vědělo. A když už se o vás ví, měli byste vzbuzovat dobrý dojem.
stůl podnikatele

Webové stránky

Internet je mocný čaroděj a v podnikání vám může velice pomoci. Co takhle nechat si vytvořit profesionální webové stránky, kde by každý vám potencionální klient našel veškeré potřebné informace o vaší činnosti? Tvorbu vašich webovek však opravdu nechte odborníkům, ať své chlebodárce spíše neodradíte, než abyste je přilákali. Dnes je již běžnou praxí, že lidé vyhledávají služby a produkty především online cestou.

Reklama

Poutavé reklamní texty dokáží doslova zázraky. A všichni víme, že reklamu lze umístit v podstatě kamkoliv. Internet opět hraje prim, ale zkusit můžete i tisková média, třeba tematicky zaměřené magazíny, ale i inzertní noviny. Svou reklamu můžete umístit na automobil, ve kterém pravidelně jezdíte. Další možností je nechat si vytisknout zajímavé informativní letáky. Při reklamních kampaních však pozor na pár věcí. Reklamní slogany, loga by měly být sice originální, ale zároveň vkusné. Informace pravdivé a jednoduché.
ruční pozdrav

Při osobním setkání

Samozřejmě existuje mnoho variant podnikání, kdy se do styku s klientem vůbec nedostanete. Například provozování e-shopu. Ve většině případů však k osobnímu setkání dříve či později dojde.  Je třeba udělat správný dojem prostřednictvím svého vystupování a zevnějšku. Jistě záleží na tom, v jakém odvětví se pohybujete. Podle toho jsou kritéria stylu oblékání i mluvy buď přísnější, nebo benevolentnější.